Het is niet eenvoudig om nieuwe en effectieve promotionele ideeën te vinden om uw klanten te bewerken. Het verschil tussen succes en mislukking heeft vaak te maken met promotie op zich - zo eenvoudig is het. Dus hoe gaat u de uitdaging aan om mensen uw product of dienst te leren kennen?
Overweeg een gratis geschenk- verhoog "brand activation" en stimuleer heraankoop
Wanneer u een product vindt dat relatief goedkoop geproduceerd kan worden (bvb. handdoeken en linnenproducten) kan het mensen aanzetten om de normale prijs te betalen, maar genieten ze toch van het gevoel dat ze iets gratis krijgen of aan interessantere voorwaarden.
Dit is een goede actie indien u een nieuw product of low-cost product introduceert wat heraankoop kan bevorderen of voor merkaandacht kan zorgen, indien het gratis product uw logo bevat. Maak de waarde van het geschenk duidelijk kenbaar in uw advertentie om de gepercipieerde waarde van de klant te verhogen.
Getrouwheidscampagnes Ga een partnerschip aan met andere bedrijven Schenk gratis services of adviezen voor een beperkte periode |
Als alternatief kunt u zich ook richten op het tussenkanaal in plaats van naar de eindklant. U kunt bijvoorbeeld voor een beperkte periode een korting geven aan retailers, of gratis producten met uw merknaam aan het verkoopsteam. Veel ideeën die werken voor consumenten kunnen omgezet worden naar een actie gericht op de tussenhandel i.p.v. de eindklant, of beide.
Maak een goede keuze voor uw geschenk - een kwaliteitsproduct van een kwaliteitsmerk
Denk goed na over hoe een campagne uw merk zal beïnvloeden. Regelmatige prijspromoties of een gratis geschenk van lage kwaliteit kunnen een slechte invloed hebben op uw merkreputatie.
Promoties werken goed voor productlanceringen
Niettegenstaande prijsreducties de verkoop stimuleren, zorgen ze ook voor minder winstmarge. Stijgingen in de verkoop op korte termijn gaan ten koste van verkoop op lange termijn. Klanten hebben 2 producten gekocht voor de prijs van 1.
Alleen wanneer verkooppromoties nieuwe klanten aantrekken, zijn ze effectief. In het algemeen is het zo dat ze winsten verkleinen. Daar waar verkoopspromoties goed werken voor nieuwe producten, zijn ze vaak een risico voor bestaande producten.
Anderzijds, zijn goed geplande loyaliteitsacties of spaarcampagnes goede instrumenten om uw imago te versterken en leveren ze bruikbare informatie op over het aankoopgedrag van uw klanten.